Nyt fra banken

Nogle korttransaktioner er trukket dobbelt
Opdatering tirsdag den 22/8 kl. 16.45

Samtlige dobbeltposteringer er nu tilbageført og alle kunder er holdt skadefri i forhold til renter og eventuelle overtræksgebyrer.

Vi skal endnu engang dybt beklage de gener, denne fejl har medført for vores kunder. Kontakt os gerne på telefon 76 97 80 00, hvis der er spørgsmål eller kommentarer til forløbet.

---------------------------------------------------------------------------

Opdatering tirsdag den 22/8 kl. 10.10

Dobbeltposteringerne vil blive tilbageført i løbet af dagen.

Som nævnt i tidligere opdatering vil vores kunder blive holdt skadefri i forhold til renter og eventuelle overtræksgebyrer.

Når beløbene er tilbageført, vil vi informere om det her på siden.

---------------------------------------------------------------------------

Opdatering mandag den 21/8 kl. 15.30:

Som tidligere nævnt har en fejl hos vores datacentral medført, at der torsdag d. 17/8, på nogle af vores kunders konti, er blevet trukket beløb, der tidligere er blevet hævet. I alt er 1.751 kunder ramt af disse dobbelt-posteringer.

Vi er i tæt dialog med vores datacentral, og vi forventer at kunne melde ud senere i dag, hvornår dobbelt-posteringerne forventes tilbageført. Tilbageførslerne foretages således, at vores kunder holdes skadefri i forhold til renter og eventuelle overtræksgebyrer.

Vi har, lige siden fejlen blev konstateret, været i løbende dialog med vores datacentral, ligesom vi har forsøgt at hjælpe de kunder, som har været hårdest ramt af det utilsigtede træk på deres konti.

Vi er fuldt bevidste om og beklager dybt de problemer, som denne fejl har medført for vores kunder.

---------------------------------------------------------------------------

Opdateret mandag den 21/8 kl. 12.45

Der arbejdes fortsat på højtryk for at løse problemet.
Seneste melding er, at dobbeltposteringerne forventes tilbageført senest onsdag.
Denne information vil blive opdateret, så snart vi har nyt i sagen

---------------------------------------------------------------------------

Opdatering fredag den 18/8 kl. 13.35:

Sagen kort:
Fredag d. 17/8 er der på nogle kunders konti blevet trukket beløb, der tidligere er blevet hævet. Den oprindelige korrekte postering er enten hævet d. 8/8 eller 14/8. En sådan "dobbelt-postering" skal selvfølgelig rettes - og det arbejdes der hårdt på.

Vi har netop haft statusmøde med vores samarbejdspartner, og det er desværre endnu ikke muligt at sige noget om det forventede tidspunkt for tilbageføring af dobbelt-posteringerne.

Det beklager vi meget.

Denne information vil blive opdateret, så snart vi har nyt i sagen.

---------------------------------------------------------------------------

Torsdag d. 17/8:
Problemer hos vores samarbejdspartnere på betalingskort betyder, at nogle beløb er blevet trukket to gange på vores kunders konti. Der arbejdes på højtryk på at rette fejlen. Vi beklager ulejligheden.

Giv BankNordik adgang til din skattemappe og spar tid (DK)
Nu kan du give BankNordik adgang til din skattemappe. Så behøver du ikke selv bruge tid på at fremskaffe oplysningerne.

Ved at give BankNordik adgang til din skattemappe vil vi kunne se og hente din årsopgørelse, personlige skatteoplysninger og aktuelle indkomstoplysninger.

Vi kan ikke rette i dine oplysninger, og du bestemmer hvor lang tid, vi skal have adgang.

Ved at give BankNordik adgang behøver du ikke selv bruge tid på at fremskaffe og sende oplysningerne til os. Og du har til enhver tid mulighed for at finde en log over, hvem der har hentet hvilke oplysninger fra din skattemappe.

Find vejledningen her

Få automatisk besked, når der er nyt til dig i netbanken
Du har mulighed for at få en sms eller e-mail, når der er ny post til dig i netbanken. Tilmeld dig her i netbanken under Aftaler/Beskedservice.

Husk at tilmelde dig både 'Beskeder fra banken' og 'Elektronisk post'
Hvis du ikke allerede er tilmeldt Beskedservice, skal du først tilmeldes. Det gør du samme sted i netbanken. Når du først er tilmeldt Beskedservice, har du mulighed for at tilmelde dig flere forskellige typer beskeder. Hvis du ønsker at få besked, når der er en ny besked fra din rådgiver, skal du vælge 'Beskeder fra banken'. Hvis du ønsker at få besked, når der er brev fra banken, eksempelvis kontoudskrifter, skal du vælge 'Elektronisk post'.

Det koster ikke noget at få en sms eller e-mail, når der er ny post. Ved andre beskedtyper, eksempelvis 'Saldo', er der gebyr.

Skriv til os via en sikker kanal her i netbanken
Når du skriver via netbanken, bruger du en fuldt beskyttet kommunikationskanal, hvor du kan være helt sikker på, at der ikke er andre, der kigger med. Du kan derfor trygt sende fortrolige dokumenter via netbanken. Af samme grund opfordrer vi til, at du altid skriver til os via netbanken. Det er lige så nemt som at skrive en e-mail, men sikkerheden er bedre end ved almindelig e-mail.

Hvor finder jeg den funktion?
Gå ind under menupunktet Kommunikation her i netbanken. Her finder du et punkt, der hedder Beskeder, hvor du kan skrive og læse beskeder.

Videovejledning
Du kan se en videovejledning med funktionen her

Brug af netbank
Husk når du benytter din netbank, og har indtastet en engangsnøgle fra dit NemID-nøglekort eller NemID-nøgleviser, er der ikke brug for flere engangsnøgler før næste gang, du ønsker at benytte din netbank.

Kontakt din kunderådgiver hvis du mod forventning bliver bedt om at indtaste mere en én engangsnøgle, når du bruger Netbanken.

test