Udlevér aldrig dit NemID til andre

I øjeblikket foregår der forsøg på svindel hos danske bank- og sparekassekunder, hvor en person ringer og udgiver sig for at være en medarbejder fra banken eller sparekassen.

Personen foregiver at ville hjælpe med at ordne et problem i netbank for kunderne. I den forbindelse er det lykkedes at få oplyst koder til NemID, som efterfølgende er blevet brug til at lave overførsler i netbank.

Det er derfor vigtigt, at du ved:

* NemID er personligt. Du må aldrig udlevere NemID til andre
* Du må aldrig udlevere adgangskode til Netbank eller Mobilbank til andre
* Sparekassen Kronjylland ringer aldrig uopfordret til dig med tilbud om at hjælpe med Netbank
* Har du mistanke om, at andre har kendskab til dine koder eller NemID, skal du straks kontakte Sparekassen og få dem spærret
* Vær altid opmærksom på falske mails og hjemmesider (tjek adressen)

Hjælp?

Netbank support
e-mail: hotline@sparkron.dk
telefon: 4470 2121
mandag - fredag: 8 - 22
weekend og helligdage: 11 - 20