Nej, han ringede ikke fra Skifteretten...

 
Vi har her et eksempel fra et andet pengeinstitut på den nyeste svindelmetode:

Det kunne have kostet netbank-kunden hele opsparingen på 270.000 kr., men heldigvis gik det ikke så galt.
En hurtig reaktion fra kundens pengeinstitut fik stoppet svindelforsøget i sidste øjeblik. Svindleren, der udgav sig for at komme fra Skifteretten, havde kontaktet kunden med tilbud om hjælp i en svær situation. En hjælp, der indebar, at svindleren "bare lige" skulle have oplyst kundens adgangs- og NemID-koder til netbank.

Det fik han, men det hjalp ham ikke. Inden han nåede at udnytte de tiltuskede oplysninger, havde pengeinstituttet nemlig spærret kundens NemID ud fra en henvendelse fra deres datacentral.


Vores budskab til dig som kunde er, at du aldrig må udlevere oplysninger om dit NemID og koder til andre.

Timeout i net og mobilbank

Timeout i net- og mobilbank samt 2-faktor logon

Fra den 14. september skal du bruge dit NemID nøglekort eller nøgleapp, når du logger på netbank og du logges automatisk af, hvis du har været inaktiv i 5 minutter.

Ændringen skyldes nye krav fra EU, som sikrer dig endnu bedre beskyttelse.