Log på Netbank


test
Aktuelt i banken  
Streg
Untitled Document
12-05-2015: Ny provision på kreditmaksimum over 50.000 kr.

Den 1. juli indfører vi provision på 2 % p.a. for kassekreditmaksimum, der overstiger 50.000 kr. Provisionen tilskrives kontoen kvartalsvist (med 0,5 % i kvartalet), første gang den 30. september 2015.

For kassekreditter med et kreditmaksimum til og med 50.000 kr., skal der ikke betales provision.

Vi har i dag sendt brev ud til alle jer, der bliver berørt af den nye provision.

29-04-2015: Undgå at blive snydt, når du handler på nettet

Vi bliver i øjeblikket kontaktet af en del kunder, der er blevet snydt, når de har handlet på nettet. For at undgå at havne i samme situation, er der her et par ting, der er værd at huske, inden du slipper kortet løs på nettet:

1. Tjek andre kunders oplevelser med netbutikken på Trustpilot.

2. Vær på vagt, hvis sproget halter eller priserne er skæve (fx. 247,13 i stedet for 249,95). Det er tegn på, at tekst eller beløb er maskinoversat fra et andet sprog eller en anden valuta.

3. Hold øje med webadressen. Lidt for kreative netbutikker har det med at give sig ud for at være den ægte vare i bannerannoncen eller søgeresultatet, men klikker du videre, ender du ofte et helt andet sted på nettet.

4. Får du et utroligt godt tilbud på en mærkevare... ja, så er der desværre også en utrolig god chance for, at du ender med en kopivare i stedet.

Er uheldet ude, kan du på vores hjemmeside under Spørgsmål og Svar få mere at vide om, hvordan du gør indsigelse mod dit køb.

16-03-2015: Mobilbank til Windows phone

Nu er det endeligt blevet muligt at hente mobilbank til Windows phone - søg efter Basisbank i Windows store.
God fornøjelse!

01-12-2014: Straksoverførsel er nu standard, når du overfører penge

Hvis du ikke selv vælger andet, når du opretter en overførsel, vil pengene være hos modtager, få sekunder efter, at du har godkendt overførslen.

09-09-2014: Find svaret på dit spørgsmål

På bankens hjemmeside har vi samlet svarene på en række af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Her kan du også finde videoer, der fører dig sikkert igennem fx sletning af BS-aftaler, oprettelse af kreditorer i kreditorregisteret og meget mere. Du finder Spørgsmål & Svar i bunden af basisbank.dk.

Bruger du Windows XP?
I april 2014 udsendte Microsoft den sidste sikkerhedsopdatering til Windows XP nogensinde. Det betyder, at Microsoft ikke længere lukker sikkerhedshuller og sårbarheder i Windows XP. Selvom du fortsat kan gå i netbanken fra XP, vil vi derfor af sikkerhedsmæssige grunde anbefale, at du opgraderer til Windows 7 eller Windows 8.1.

Undgå overtræk - tilmeld dig automatisk inddækning i netbanken

Som privatkunde i Basisbank har du nu mulighed for at undgå overtræk ved at tilmelde dig en service, der automatisk indækker overtrækket ved at overføre et beløb fra en anden af dine konti. Du bestemmer selv hvilke konti, der skal overføres fra og til.

Log på netbanken med NemID og tilmeld dig under fanen 'Indstillinger'.

Pas på falske mails

Der er desværre stadig mange falske mails i omløb med fx Nets, Visa, Verified by Visa eller MasterCard som afsender. Disse mails er kendetegnet ved, at de (på mere eller mindre ubehjælpsomt dansk) prøver at lokke dig til at oplyse fx cpr-nummer eller kortinformationer. Modtager du en af disse mails, skal du slette den med det samme.

I denne forbindelse er det værd at huske på, at:
- hvis der er et problem med dit betalings- eller kreditkort, vil du altid blive kontaktet af din bank - og aldrig af Nets, Visa, MasterCard el. lign.
- vi vil aldrig bede dig oplyse dit cpr.nr., kortnummer, pin-kode eller lignende følsomme oplysninger over nettet
Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.

Sådan kommer du i gang:
Gode råd mod netbanksvindel

Der bliver løbende konstateret nye forsøg på at hacke danske netbanker. I langt de fleste tilfælde bliver forsøgene dog opdaget, inden de får konsekvenser.

Derfor opfordrer vi dig til at være på vagt overfor uregelmæssigheder, når du logger på netbanken. Et muligt tegn på misbrug kan være, at der står navnet på en anden bank i NemID login-boksen. Et andet tegn kan være, at skærmbilledet "fryser", når du har indtastet dit bruger-id og adgangskode, eller at du mere end én gang bliver bedt om at indtaste en kode fra dit NemID nøglekort under dit besøg i netbanken.

Er du i tvivl, beder vi dig undlade at logge på netbanken og i stedet kontakte os på tlf. 70 22 09 29.

Streg