- 10-01-2021: Ny sikkerhed på køb med kort
Den 10. januar 2021 bliver sikkerheden i forbindelse med kortbetalinger højere, dette gælder både i fysiske butikker og ved internetkøb. Når det nye sikkerhedsniveau bliver aktiveret, kan det ske at købet man er i gang med at foretage, bliver afvist. Dette har ikke noget med dit kort eller din konto i banken at gøre og vi kan desværre ikke gøre noget, for at købet går igennem.
Det skyldes at butikkens samarbejdspartner mht. kortbetalinger ikke har implementeret det nye sikkerhedsniveau på tidspunktet for dit køb. Du kan evt. kontakte butikken du handler i og høre om de kan give en status.
Venlig hilsen
Basisbank
- 24-01-2020: Nye telefontider
Fra og med 1. februar lukker vi telefonerne en halv time tidligere end hidtil. Det vil sige, at det er hverdage kl. 08.00 - 16.00, at du skal give os et ring på 70 22 09 29 hvis du vil tale med os.
- 17-12-2019: Stop digitalt bankrøveri i din stue
Alt for mange bliver stadig taget ved næsen af it-kriminelle. Derfor har Finansrådet i denne brochure samlet en række gode råd til dig, så du undgår at blive en del af statistikken.
- 16-12-2019: Gebyret på kontanthævninger i udlandet er sat ned
Fra og med den 15/12 2019 er gebyret på kontanthævninger i udlandet sat ned til 5 kr., uanset om du bruger dit Visa/Dankort eller MasterCard Debet.
- 16-12-2019: EU-overførsler er nu gebyrfri
Fra og med den 15/12 2019 er det gratis at afsende og modtage EU-overførsler. Til gengæld koster modtagelse af pengeoverførsler, der kommer fra lande uden for EU/EØS nu 30 kr.
- Sådan afviser du en betaling via Betalingsservice
Mellem den 1. og 7. i måneden kan du afvise betalinger via Betalingsservice. Det gør du ved at logge på netbanken og vælge 'Aftaler' og derefter 'Betalingsaftaler' i venstremenuen. Så kan du se og rette i alle dine BS-aftaler.
- Kender du Spørgsmål og Svar?
På basisbank.dk giver vi svar på en lang række af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet. Sandsynligvis kan du også finde svaret på dit spørgsmål under Spørgsmål og Svar - og spare en mail eller en opringning til os.
- Er det fup?
Selv om de fleste af os har prøvet at modtage fupmails, der mere eller mindre elegant forsøger at fiske efter personlige oplysninger, kan man stadig blive i tvivl.
Nu har Forbrugerrådet Tænk i samarbejde med Det Kriminalpræventive Råd og Trygfonden udviklet en app, hvor man kan holde sig opdateret om, hvilke fup-mails eller falske konkurrencer der er i omløb. Du kan læse mere om app'en her
- Få besked, når der er besked
?Ønsker du at få besked på sms eller email, fx når der er ny besked i netbanken, anbefaler vi, at du tilmelder dig Beskedservice. Du kan tilmelde dig Beskedservice under Aftaler i venstremenuen, når du er logget på netbanken.
- Følg os på Facebook
Kommer du ikke forbi netbanken så ofte, kan du med fordel følge os på Facebook og få de aktuelle nyheder fra Basisbank direkte i din nyhedsstrøm - du finder os her.
- Undgå overtræk - tilmeld dig automatisk inddækning i netbanken
Som privatkunde i Basisbank har du mulighed for at undgå overtræk ved at tilmelde dig en service, der automatisk indækker overtrækket ved at overføre et beløb fra en anden af dine konti. Du bestemmer selv hvilke konti, der skal overføres fra og til.
Log på netbanken med NemID og tilmeld dig under Aftaler > Undgå overtræk.
- Undgå at blive snydt, når du handler på nettet
Vi bliver løbende kontaktet af kunder, der er blevet snydt, når de har handlet på nettet. For at undgå at havne i samme situation, er der her et par ting, der er værd at huske, inden du slipper kortet løs online:
1. Tjek andre kunders oplevelser med netbutikken på fx Trustpilot.
2. Vær på vagt, hvis sproget halter eller priserne er skæve (fx. 247,13 i stedet for 249,95). Det er tegn på, at tekst eller beløb er maskinoversat fra et andet sprog eller en anden valuta.
3. Hold øje med webadressen. Lidt for kreative netbutikker har det med at give sig ud for at være den ægte vare i bannerannoncen eller søgeresultatet, men klikker du videre, ender du ofte et helt andet sted på nettet.
4. Får du et utroligt godt tilbud på en mærkevare... ja, så er der desværre også en utrolig god chance for, at du ender med en kopivare i stedet.
Er uheldet ude, kan du på vores hjemmeside under Spørgsmål og Svar få mere at vide om, hvordan du gør indsigelse mod dit køb.