Log på Netbank

Log på uden nøglekort
  
Skift adgangskode Bestil nøglekort
Skift bruger-id Spær nøglekort
 
 
Aktuelt i banken  
Streg
Untitled Document
31-03-2014: Undgå overtræk - tilmeld dig automatisk inddækning i netbanken

Som privatkunde i Basisbank har du nu mulighed for at undgå overtræk ved at tilmelde dig en service, der automatisk indækker overtrækket ved at overføre et beløb fra en anden af dine konti. Du bestemmer selv hvilke konti, der skal overføres fra og til.

Log på netbanken med NemID og tilmeld dig under fanen 'Indstillinger'.

21-03-2014: Ny postkasse i netbanken

Under den nye fane "Kommunikation" i netbanken kan du fremover finde alle de informationer fra os, som du hidtil har modtaget i eBoks - fx årsopgørelser og fondsnotaer. Din Betalingsservice-oversigt vil fortsat ligge under fanen "Betalingsservice" i netbanken.

02-01-2014: Nye åbningstider

Fra 2. januar har vi åbent alle hverdage fra kl. 8 - 17.30.

07-11-2013: Overfør penge samme dag - uden gebyr

Nu kan du vælge, at pengene skal være fremme samme dag, når du overfører til konti i andre danske banker. Du skal blot huske at oprette overførslen inden kl 12.45 på en bankdag og markere, at pengene skal overføres som "sammedags-overførsel" i stedet for "standardoverførsel". Sammedagsoverførsler er gratis i Basisbank.

28-07-2013: Swipp - overfør penge med mobilen

Der er kommet en opdatering af Mobilbanken til iPhone og Android. Den introducerer en ny betalingsform: Swipp.

Swipp er en betalingsløsning, som er baseret på at man kan overføre penge til en modtager via deres telefonnummer, ikke deres kontonummer. Det kræver bare at modtager også er tilmeldt ordningen. De fleste danske banker er med i ordningen, så din modtager behøver ikke også være kunde i Basisbank.

Man tilmelder sig i netbanken ('Swipp-betaling' under 'Konti og betalinger' ) og derefter kan man benytte funktionen i netbanken og Mobilbanken. I netbanken kan du overføre til et telefonnummer, du taster ind, men i Mobilbanken henter du bare nummeret fra dine kontakter på mobilen.

Man kan maks. overføre 3.000 kr. om dagen, men synes du, det er for meget, kan du selv fastsætte et lavere beløb under oprettelsen. Du kan også ændre beløbsgrænsen senere. Sætter du grænsen til 0,- kr., kan du ikke overføre, men kun modtage penge.

» Læs mere om Swipp her

Opdatering af Java

Med jævne mellemrum udsender Java opdateringer, som du skal installere og du bør sørge for at Java altid er opdateret til den nyeste version. Hvis din netbank ikke fungerer, efter du har opdateret Java, skal du afinstallere Java. Herefter kan du installere den nye version af Java.
Hent den nyeste version af Java her

Bruger du Windows 8?

NemID ligger i en Java-applet, som du kun kan se i desktop-versionen af Windows 8. Det skyldes, at start-versionen ikke understøtter plug-ins som f.eks. Java, Flash og ActiveX.

Sådan skifter du til desktop-versionen af Windows 8:
- Ved at trykke på Windows-tasten på tastaturet, kan du skifte mellem Start og Desktop
- Du kan også klikke på Desktop-feltet på startskærmen
- Eller flytte musemarkøren til det nederste venstre hjørne på skærmen for at skifte mellem Start og Desktop

Pas på falske mails

Der er desværre stadig mange falske mails i omløb med fx Nets, Visa, Verified by Visa eller MasterCard som afsender. Disse mails er kendetegnet ved, at de (på mere eller mindre ubehjælpsomt dansk) prøver at lokke dig til at oplyse fx cpr-nummer eller kortinformationer. Modtager du en af disse mails, skal du slette den med det samme.

I denne forbindelse er det værd at huske på, at:
- hvis der er et problem med dit betalings- eller kreditkort, vil du altid blive kontaktet af din bank - og aldrig af Nets, Visa, MasterCard el. lign.
- vi vil aldrig bede dig oplyse dit cpr.nr., kortnummer, pin-kode eller lignende følsomme oplysninger over nettet
Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.

Sådan kommer du i gang:
Gode råd mod netbanksvindel

Der bliver løbende konstateret nye forsøg på at hacke danske netbanker. I langt de fleste tilfælde bliver forsøgene dog opdaget, inden de får konsekvenser.

Derfor opfordrer vi dig til at være på vagt overfor uregelmæssigheder, når du logger på netbanken. Et muligt tegn på misbrug kan være, at der står navnet på en anden bank i NemID login-boksen. Et andet tegn kan være, at skærmbilledet "fryser", når du har indtastet dit bruger-id og adgangskode, eller at du mere end én gang bliver bedt om at indtaste en kode fra dit NemID nøglekort under dit besøg i netbanken.

Er du i tvivl, beder vi dig undlade at logge på netbanken og i stedet kontakte os på tlf. 70 22 09 29.

Streg